.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرغ از سفره مشهدی ها پر کشید

افزایش 10 درصدی قیمت مرغ و بالا بودن قیمت مرغ یخ زده خارجی با انتقاد مردم مشهد مواجه شد. 

در آستانه نوروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در بازار مشهد در حالی به 3300 تا 3450 تومان رسید، که چند روز قبل قیمت آن زیر3000 تومان بود.

شهروندان با اشاره بالا بودن قیمت مرغ های توزیع شده تنظیم بازار، خواستار جلوگیری ازافزایش بی رویه قیمت مرغ تازه در بازار مشهد شدند.

یکی از شهروندان با گلایه از افزایش قیمت مرغ گفت: مردم هرسال در آستانه سال جدید به گرانی برخی از اقلام از جمله مرغ عادت کرده اند.

جواد پیروانی افزود: مردم انتظار داشتند قیمت مرغ های خارجی که یخی است، مناسبتر در نظر گرفته می شد.

وی درباره تخم مرغ نیز گفت: با افزایش بی رویه برخی از مایحتاج مردم قیمت هرکیلو گرم تخم مرغ به بیش از 2500 تومان رسیده است.

وی افزود: به مغازه های زیادی مراجعه کردم اما تخم مرغ طرح تنظیم بازار پیدا نکردم.

در آستانه نوروز با اجرای طرح تنظیم بازار علاوه بر توزیع تخم مرغ 1950 تومانی، مرغ منجمد خارجی به قیمت هر کیلوگرم 3100 تومان در فروشگاههای بزرگ مشهد و نمایشگاه فروش بهاره عرضه می شود.

با این حال و به گفته فروشندگان، بسیاری از شهروندان مصرف مرغ های ایرانی را با توجه به اختلاف ناچیز آن با مرغ یخ زده خارجی ترجیح می دهند.

در این باره رضا نیلی، یکی از عرضه کنندگان مرغ و تخم مرغ به خبرنگار مهر در مشهد، گفت: تخم مرغ طرح تنظیم بازار تقاضای زیادی دارد، اما مراکزعرضه محدود است.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت مرغ طرح تنظیم بازار تفاوت چندانی با نوع تازه آن ندارد، مردم بیشتر تقاضای مرغ تازه را دارند.

وی ادامه داد: با این حال توزع مرغ وتخم مرغ تا حدودی در تثبیت قیمتها موثر بوده است.

وی با اشاره به جو کاذب ایجاد شده در بازار نوروزی مایحتاج مردم، افزایش قیمت این دو محصول پروتئینی پر مصرف را در آستانه سال جدید طبیعی خواند.

پیش از این رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی از عرضه مرغ منجمد به قیمت مصوب در نمایشگاه‌های فروش بهاره مشهد مقدس، خبر داده بود.

علی صفرزاده گفته بود: در راستای تنظیم بازار مرغ و تعدیل قیمت این محصول در بازار، مرغ منجمد در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای مشهد، به قیمت 2900 تومان عرضه می‌شود.

اما در حال حاضر بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد، هر کیلوگرم مرغ طرح تنظیم بازار تا 200 تومان بالاتر از نرخ اعلامی به مصرف کنندگان، ارایه می شود.

این در حالی است که استان خراسان رضوی، یکی ازقطبهای تولید مرغ و تخم مرغ کشور به شمار می آید.

تولید کنندگان، یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ را افزایش ناگهانی قیمت جهانی نهاده ها عنوان کرده اند که گفته می شود، قیمت برخی از این مواد نسبت به ۲ماه گذشته تا ۲۰درصد افزایش یافته است. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 اسفند 1389
قیمت مرغ در ساری 3650تومن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.